출 처 : http://www.secondhandprophet.com/new_page_47.htm
Keep Or Delete It
그걸 간직할 것이냐 혹은 지울 것이냐
Mitt Jeffords
----------- 이어서 번역 -----------
How much do we deceive ourselves in thinking that we are righteous and good because when we show compassion and mercy towards those who are poor, or helpless, or sick, or needy, but let a person oppose and contend with those things that we think and trust to be right, and then watch to see if your mercy and compassion will continue to flow like a river. It is not so with God, for the righteousness of his unconditional love never forsakes us, even when we oppose and contend with the instruction of his words. Many times I have found myself with thinking those very thoughts, and every time I have also found that his mercy and compassion still continues to flow like a river towards me; for even my unrighteousness cannot change the unconditional love that is God.
얼마나 우리가 우리자신스스로를 속이는지,, 우리가 의롭고 선하다고 생각하므로 왜냐함, 우리가 가난하고, 혹은 도움받지 못하고, 혹은 아프고, 혹은 궁핍한자들을 향해 동정과 자비를 보일때,, 하지만 한 개인으로 하여금 반대하고,, 곤란하게(씨름하게) 하기 때문입니다,, 우리가 옳다 생각하고 믿는 그러한것들을 두고,, 그리고서 유심히 살펴보십시오 당신의 자비와 동정이 계속하여 강처럼 흐를것인지에 대하여. 하나님은 그렇지 않습니다, 이는 그분의 무조건적인 사랑의 의(로움)은 결코 우리를 버리지 않고, 심지어 우리가 그분의 말씀의 지시함에 반대하고,곤란해 할때조차도 그렇기 때문입니다. 여러번 나는 바로 그러한 생각들을 하는 나 자신을 발견했습니다, 그리고 매번 늘,, 내가 역시 , 그분의 자비와 동정이 여전히 강처럼 계속해서 나를 향해 흐르는 것을 발견했습니다 ; 이는 바로 내 의(로움)가 하나님 그 자체이신 그분의 무조건적인 사랑을 바꿔놓을수 없기 때문입니다.
I then remember how I have come to acknowledge before the truth concerning my righteousness; and how I now wholeheartedly agree with Isaiah, with Paul, and with Daniel concerning that which the Lord showed unto each one of them about their own righteousness. I agree with Isaiah when in said in Isaiah 64:4 “We are all as an unclean thing, and all of our righteousness are as filthy rags (menstruous cloths)”. Obviously those who judge and accuse others are blind to see how their righteousness is as a menstruous cloth, seeing that they are only attempting to exalt themselves as they judge and measure the deeds of others against their own righteousness. The Lord even asked Job in Job 40:8 “…Will you condemn me so that you can be righteous?” Though the blind have read these words, they are not able to see the grossness in the wounds, or in the injuries, or the fears, or in the hurts that the sword of their tongue brings into the hearts of those who they judge, find fault, and measure themselves against. Those who live by the sword shall die by the sword when they are judged by the sword of their own words.
나는 그때,, 기억컨데 내가 어떻게 나의 (공)의 에 관련된 그 진실(진리)앞에 시인을 하게 되었던지 ; 그리고 어떻게 내가 이제 전적으로 이사야, 바울, 다니엘의 의견에 동의를 하는지,, 주님이 그들 각자에게 그들 자신의 의에 대해 보이신 그것과 관련하여. 나는 이사야 선지자가,, 65:4 절에서 " 우리 모두는 더러운 것으로 있습니다,, 그리고 우리의 의 전부는 더러운 헝겊조각(생리대 헝겊)과 같습니다 ". 명백히,, 다른이들을 판단하고,,비난하는 자들은 눈이 멀어 보지 못합니다,, 어떻게 그들의 의가 생리대 헝겊 조각으로 있는지를,, 그들은 단지 그들 스스로를 높이려 시도하고 있으므로서, 그들이 그들 자신의 의에 반대되는 다른이들의 행위들을 심판하고,, 헤아리므로서. 주님은 욥기서 40:8 절에서 욥에게 물었습니다 "... 너가 나를 정죄할 것이냐 ,, 너가 의롭기 위하여 ? " 소경된 자들은 이러한 말씀을 읽었지만,, 그들은 볼수가 없습니다,, 그 곪은것의 심각성을, 혹은 그 성처들의 중함을, 혹은 그 두려운 것들을, 혹은 그들 혀의 칼이 그들이 판단하고, 흠잡고, 그들 스스로를 대적해 헤아리는 자들의 마음속에 일으키는 그 상처의 중한것을. 그 칼로 사는 자들은 정령 그 칼로 죽을 것입니다,, 그들이 그들 자신의 한 말로서 심판받을 때에.
I also remembered how the Lord, in his correction, opened my eyes to see exactly that which is written in Isaiah 57:12 “I will show you your righteousness and your works, that they shall not profit you”. What profit is there in that which deceives you, condemns you, and separates you from the life of God? What good is it? Paul pretty much summed it up when described his own righteousness to nothing more than a pile of dung, for it’s shame, for it’s unprofitableness, and for it’s foolishness. But who is able to see the shame, or the unprofitableness, or the foolishness in that which is believed on and trusted in to be right except that God himself open his eyes to see it? Who will hunger and thirst to receive the righteousness of God except those who have come to know the truth about their own righteousness? Who trusts the Lord enough to believe the words of the Lord, that though there be no righteousness in us, that he accounts our belief and our faith to be all of the righteousness that we need, just as Abraham did? Who believes that the Lord loves them so unconditionally that his blood, his grace, and his mercy are well able to cover and to cleanse us from all of our unrighteousness? What man is able to repent of those things which are filthy and unclean if he is only able to see them as being right in his own eyes?
나는 또 기억했습니다,, 어떻게 주님이,, 그분의 교정함 가운데서, 내 눈을 열어,,, 정확히 이사야 57:12절의 그 말씀 " 내가 네게 너의 (공)의(your righteousness )와 너의 일함들을 보일 것이다, 그것들이 정령 네게 무익할 것임을. " 너를 기만하고, 너를 정죄하고, 너를 하나님의 그 생명에서 갈라놓는 그기에 무슨 유익이 있습니까 ? 그기에 무슨 선한것이 있느냐 ? 바울이 꽤 잘 요약했다,, 그가 그 자신의 (공)의를 똥(배설물)이상의 아무것도 아니라고 묘사했을 때, 이는 그것이 부끄러운 것이기 때문이다, 이는 그것이 무익한(유익이 없는)것이기 때문이다, 그리고 그것이 어리석은 것이기 때문이다. 하지만 누가 그 부끄러운것 혹은 그 무익한 것을, 혹은 그 어리석은 것을을 볼수 있느냐 ,, 하나님 그분이 그의 눈을 열어 그것을 볼수 있게 해주지 않음,, 옳은 것으로 믿어지고 신뢰할 만한 것으로 여겨지는 그것을 ? 누가 굶주리며 목말라 할 것이냐 하나님의 의를 받아들이기 위해,, 그들 자신의 (공)의(their own righteousness)에 대한 그 진실(진리)을 알게 된 자들 외에 ? 누가 주(님)를 충분히 신뢰 할 것이냐, 주님의 그 말씀을 믿을 만큼,, 우리속에 전혀 의(로움)가 없음에도, 우리의 믿음과 우리의 신앙을 우리가 필요한 그 의의 전부로 여겨(간주해)주는 그분인것을, 바로 아브라함이 그랬던 것 처럼 ? 누가 믿을 것이냐 주(님)가 그들을 그렇게 무조건적으로 사랑하여,, 그분의 피, 그분의 은혜, 그분의 자비가 넉넉히 우리를 덮어서,, 우리의 불의(의롭지못함) 전부를 깨끗히 헹궈주는 것을 ? 어떤인간이 그러한, 더럽게 찌들고 깨끗치 않은것들을 회개할수 있느냐 ,, 그가 그 자신의 눈으로 그런 것들을 옳은 것으로 본다면,,?
Though I have come to see that and agree with those things which Paul and Isaiah have testified about their own righteousness, still the larger part of the Lord’s correction of me has focused more around that which is written Daniel 9:7 where Daniel says, “Lord, righteousness belongs unto you, and unto us confusion of face”. Confusion: instability; trouble; a mixing together. It is the lust of the carnal mind to be right in all it decisions and judgments; yet, the price that must be paid to obtain this righteousness is confusion; always wrestling with the multitudes of counsels, opinions, and imaginations that appear, all screaming out, “Pick me, pick me, pick me! I am the instruction that you should pick to be right! Pick me!”. And surely this confusion always seems to be accompanied with that wild pack of lies that always bring with them some manner of stress, or anxiety, or worry, or fear, or dread to trouble while you try to make your decision. The more important the decision is that we are confronted with, the greater the confusion and the evil imaginations that also come forth to trouble and torment us in our thinking.
내가 바울과 이사야가 그들자신의 의(로움)에 대해 증거한 그러한 것들을 보고 동의했을찌라도,, 여전히 주님의 나를 두고 하는 그 교정함의 더 큰 부분을 남겨두었습니다,, 바로 다니엘 9:7 절이 말하고 있는 그 부분을, " 여호와여,, (공)의 는 당신께 속한 것이고,, 우리에겐 얼굴의 혼란(수치)이 있습니다 ". Confusion(혼란) : 불안정함 ; 문제 ; 함께 섞은 것. 그것은 단순히 육의 정신입니다,, 그것이 내리는 모든 결정들과 판단들에서 옳 고파 하는 ; 그렇지만,, 이 의를 획득하기 위해 치려야 하는 그 댓가는 혼란 입니다 ; 항상 수많은 그 조언들, 의견들, 상상들,, 온통 비명을 지르며 나타나는 것들로, " 나예요, 나예요, 나예요! 내가 당신이 옳다고 붙들어야 할 그 당연하 것이여요! 나예요!." 라며. 확실히 이 혼란은 언제나 저 무지막지한 거짓말들로 된 보따리 수반하는 듯 보입니다, 그것들과 더불어,언제나 다소간의 힘들게 하는 스트레스,혹은 긴장, 혹은 걱정, 혹은 두려움, 혹은 공포를 동반하고서,, 너가 너의 결정을 내리려 하는 동안. 너가 내리려는 그 결정이 중요하면 중요할 수록,, 그 만큼 더 그 혼란과, 그 악한 상상들,, 마찬가지로,, 우리 생각속에서 우리를 힘들게 하려,, 고문하러 나오는 것도,, 더 크짐니다..
The word of the Lord says in Joel 3:14 “Multitudes, multitudes (of imaginations) in the valley of decision: for the day of the Lord is near in the valley of decision”? Who can count the number of times he has laid awake most of the night because the confusion in his mind will not let him rest? Troubling imaginations that seem to come like relentless waves, one after another, beating against you to confuse and trouble the mind? Is this not the warfare (II Cor.10:3-5) that all who hold on the instruction of God’s words must fight against just to hold on to the instruction of God’s words? Who strives against God except those who have chosen one of their own imaginations to be a more righteous counsel for them to follow than the truth of God’s word? Even though they at first seem to have some manner of peace from the confusion that troubled them, fear, or confusion, or worry, or pride, or stress, or doubt, or anxiety will surely come again to trouble them in the decision that we all face daily? Can any decision that comes forth from confusion be considered right instruction from a sound mind? Thanks be to God who has quieted the winds of my confusion and calmed the waves of my unrest as I have chosen to believe that only the instruction of his words are that counsel which I ought to believe to be right.
주님(여호와)이 말씀이 요엘 3:14 절에서 이르길 " 판결(결정)의 골짜기에 많고 많은 (상상들)이니 : 이는 여호와의 날이 결정(판결)의 골짜기에 가까움이라 " ? 누가 그 무수한 밤들의 수를 셀수 있습니까 ,, 대부분의 밤을 깬체로 보냈던,,왜냐함 그의 정신속의 그 혼란이 그가 쉬도록 하지 않기때문입니다 ? 혼란시키는 상상들,, 무자비한 파도처럼 밀려오는 듯한,, 꼬리에 꼬리를 물고,, 당신을 상대로 두들기면서,, 그 정신을 혼란시키고 힘들게 하기 위해 ? 이것이 그 전장터 아닙니까 ? (고린도 후서 10:3-5 절의) 하나님의 말씀이 지시하는 것을 붙드는 모두가 대항해 싸우지 않음 안되는,, 하나님이 지시하는 말씀을 붙들고 있기 위해 ? 누가 하나님을 대적해 분투하며 싸웁니까 그들 자신의 상상하는 것이 진리의 하나님의 말씀보다 그들이 따르기에 더 의로운 조언(생각)이라고 생각하는 자들 외에 ? 비록 그들이 처음엔 그들을 힘들게 한 그 혼란에서 다소간의 평안을 가지는 것처럼 보일찌라도,, 두려움, 혹은 혼란, 혹은 걱정, 혹은 자긍심, 혹은 긴장, 혹은 의심, 혹은 염려가 정령 다시 옮니다,, 그들을 괴롭히려,, 우리 모두가 매일 직면하는 그 결정(판결)함 속에서 ? 혼란에서 나온 어떤 결정이 정상적인 정신작용에서 나온 바른 지시라고 여길 수 있습니까 ? 하나님께 감사를,, 나의 혼란(혼돈)의 바람들을 잠재워주시고, 내 불안을 조성하는 파도들을 잠잠게 해주신 그분께,, 내가 오직 그분의 가르치는 말씀만이 그 조언,,내가 바르다 믿어야 하는,, 그 생각(조언)이라 믿기로 선택 했을 때..
* 참조 : 요엘 3:14
" 사람이 많음이여, 심판의 골짜기에 사람이 많음이여, 심판의 골짜기에 여호와의 날이 가까움이로다 "
다음에서 계속.........